mrt 18

Volvo V40 vs BMW 316i

Melde ik drie weken terug nog dat ik een Volvo V40 had aangeschaft, kan ik nu al weer melden dat ik die gisteren heb ingeruild voor een BMW 3ER REIHE. Vorige week zaterdag 10 mrt 2018 reed er smiddags een scooter in op mijn V40, afgelopen vrijdag werd hij total-los verklaart. Dus ik moest opzoek naar een andere auto !

Weer een Volvo zat er niet in want ik wilde geen auto meer die al ruim 3 ton gelopen had en dan vallen de Volvo’s al snel door de mand, lettende op mijn budget althans 😉 Eventjes leek Mercedes nog mee te dingen maar toen ik gisteren deze BMW op internet tegen kwam, ben ik gelijk naar Vroomshoop gereden. Deze BMW met amper 220.000 op de teller moest het worden want ondanks dat het geen stationcar is en hij geen trekhaak heeft, was ik meteen overstag. Ze zeggen wel eens “eens een gek, altijd een gek” maar dat is werkelijk zo. Eens BMW liefhebber, altijd een BMW liefhebber en was de Volvo V40 sléchts een welkome uitstapje.

Geschiedenis in het kort !
De eerste 3-serie (E21) rolde in 1975 van de band. In 1982 de tweede (E30), in 1990 de derde (E36), in 1998 de vierde generatie (E46) welke in 2001 een facelift onderging en in 2005 de vijfde generatie (E90). 

Inmiddels heb ik de E21 en een E36 gehad en mijn (inmiddels) derde BMW is een E-46 uit 1999 met slechts 220.000km op de teller.

Met een cilinder inhoud van 1895cc en een koppel van 165Nm is hij redelijk snel vooruit te branden en verbruikt hij 5.7l/100km op de snelwegen.

Het kán aan mijn stiekeme voorkeur voor BMW liggen maar hij verbruikt het zelfde als de Volvo V40 !

Van buiten is het een echt plaatje, dat heet, hij heeft niet één roestplekje en ziet er een stuk frisser uit dan de V40.  Hij houd ook niet afentoe in net als de V40 wél deed. Ja ik denk dat deze BMW nog wel een paar jaartjes mee kan, gelet op zijn huidige staat en een vol jaar APK !

Voorzien van nieuwe banden en remmen en halve tank benzine op de koop toe 😉

Ik hoop nog vele jaren met deze BMW rond te kunnen rijden en vele veilige kilometers mag maken.
Verdere ontwikkelingen kan je in mijn auto-blogg blijven volgen !

Please follow and like us: