Mijn motoren Deel-II

Heb je inmiddels “Mijn motoren” en “Mijn motoren Deel-I” al gelezen, dan kunnen we hier weer verder. Waar waren we ook alweer gebleven, lol.

Suzuki Intruder VS-800 GLP
De GSX-1100 was tot schroot en dus zocht ik een andere motorfiets en uiteindelijk werd het deze Intruder VS-800-GLP, een Amerikaanse uitvoering van de VS. Daar valt nog wel het een en ander over te vertellen want deze heeft me ruim 4 jaar onvoorstelbaar plezier opgeleverd.

Maar voor het zo ver was, moest hij een ferme gedaante verwisseling moeten ondergaan. Zo kreeg hij door de jaren heen de nodige upgrades te beginnen bij het stuur. Wat een onhandig stuk ijzer is het originele Intruder stuur en dus werd dat al week-1 vervangen door een zo geheten DRAG-stuur. Want enkele weken later moesten we wel de aftrap maken naar wederom een jaarlijks uitje naar de TT in Assen.

Aldaar even mijn maat onder de bagger gespoten omdat hij de hele weg al aan het klieren was. Dus boontje kwam om zijn loontje want hij zag er niet uit op de terugweg 😉

Eenmaal weer thuis moesten er zadeltassen op want op vakantie zonder tassen dat gun je niemand. Terwijl ik overal langs ging voor tassen, kwam ik nog een paar balhoofd schilden tegen welke ik ook wel heel erg gaaf vond. Vier uur later kwam ik thuis mét schilden maar zónder de gezochte tassen. Dus tassen besteld bij een onder motorrijders wél bekende web-store en na 5 dagen waren ze er. Ik kwam er bij het plaatsen al achter dat de makers niet bepaald rekening hadden gehouden met de werking van een motorfiets dus na 1 vakantie waren ze al kapot en hadden mijn motor behoorlijk beschadigt. Maar met een paar tyraps kom je tegenwoordig al snel ergens en zodoende overleefde ik mijn single-motorvakantie.

Ik had vlak voor mijn vakantie nog snel even echte Highway-steps gemonteerd, net als extra verstralers maar voor de nieuwe spiegels had ik echt geen tijd meer. De ochtend van vertrek lag ik om 11 uur nog onder de motor te sleutelen om de highway-steps werkend te krijgen, zat ik slechts één uur later al in het zadel. De verstralers had ik 2 dagen eerder al gemonteerd maar de spiegels moesten wachten.

Maar dan kreeg hij ook wel wat 🙂

Ondertussen werd het winter en stond de VS-800-GLP lekker warm in de schuur, te wachten op het volgende seizoen. De koeien kwamen langzaam aan weer terug in het landschap en de kalveren kregen kalfjes, het werd stilletjes aan weer ZOMER !!

 

 

 

 

 

 

 

Tijdens de donkere wintermaanden ging ik opzoek naar van alles en nog wat voor mijn VN-800 maar ook voor mijn Old-timer project, toen mijn oog op iets heel bizars viel ? Dus ik zei tegen die boer waar ik was “was da dan ?”. Hij antwoordde dat het een aanhanger met trekhaak was voor achter een motor. Wat voor een motor, vroeg ik hem. Waarop hij mompelde dat het voor een of andere japanse shopper moest zijn maar het fijne wist hij er niet van. Hij had het hele ding nog nooit aangeraakt want het was ooit eens achter gelaten door een oud huurder. Ik vroeg hem gelijk wat hij er voor moest hebben, waarop hij zei dat ik dat zelf maar moest bekijken.

Ik wist toen helemaal niet dat die dingen geld waard waren dus ik heb hem toentertijd gekocht voor 50 gulden. De beste aankoop die ik ooit gedaan heb. Dus ik had de voorjaarsavonden genoeg om naar uit te zien en het uiteindelijke resultaat mocht er zeker wezen, zeg nou zelf 😉

Overal waar ik kwam, draaide de nekken voor deze combinatie. Het gehele trekhaak mechanisme was er in no-time van af te halen en omdat ik gewent was aan het rijden met aanhanger, ging ik zonder aanhanger vaak net niet over the edge. In de Ardenne wilde de racers toch liever voor me rijden want ik trok elke bocht een zee van sterren/vonken 😉

Maar zo als aan alle leven, kwam er ook een moment van afscheid nemen van deze geweldige sterren trekker.

Op naar Deel-III 😉